Autor: Glam Up Market redakcija, Instagram: ajoj_ajoj
Proizvod poput jastučnica često je potcenjen, a zapravo trećinu dana provodimo baš na njima.
Iza brenda Ajoj stoje dve mlade devojke koje su povezane zahvaljujući umetnosti i ljubavlju prema stvaranju.
Po struci kustosica i fotografkinja/dizajnerica, Tanja i Tea pričaju nam o svom početku: „Ključan je bio naš susret 2017. godine kad je jedna organizirala izložbu drugoj. Upravo tako je počelo naše prijateljstvo i naša saradnja.
Nakon zajedničkog rada na raznim projektima i izložbama, odlučile smo da pokrenemo i stvorimo sopstveni projekt.
Oživljavanje tradicije
Estete, ljubiteljice dizajna i umetnosti, delimo i vrlo sličan smisao za lepo i oduvek nas je privlačila tradicija i reinterpretacija iste.
Vrlo spontano i prirodno smo došle do ideje o pokretanju brenda jastučnica!“
Nekad su naše bake i mame za venčane darove dobijale izvezene jastučnice koje su čuvale godinama i prenosile s kolena na koleno.
Ručni rad se itekako cijenio, a vrhunski kvalitet i dizajn bili su neupitni u svim slojevima društva.
U ova nesigurna i zahtevna vremena imamo itekako potrebu da se vratimo korenima, pričaju nam ove dve kreativne devojke.
Ajoj, ajooooj ili ajoj
“Naše jastučnice svoje mjesto nalaze kod osoba koje obraćaju pažnju na detalje, osoba koje vole minimalizam, jednostavnost, umetnost a ime je nastalo pre samog brenda.
Odlučile smo koristiti termin kojeg često koristimo kad želimo izraziti naše osjećaje. Ajoj, ajooooj ili ajoj! Na našim klijentima je da odaberu ton glasa dok izgovaraju naziv našeg brenda“.
Proces vezenja zahteva preciznost i strpljenje, daleko od masovne proizvodnje, a čitav proces vezenja može trajati od 6 do 8 sati, pa i do nekoliko dana
Unikatnost
Njihove jastučnice su unikatne, neguju tradiciju, ručni rad i sadrže priču. To ih čini drugačijim od jastučnica koje se masovno proizvode i prodaju, a njihova posebnost je neodvojivost.
Naime, jedna jastučnica ne može bez druge i ne postoji jedna bez druge.
Zvezda vodilja
„Inspiraciju nalazimo u svemu što nas okružuje – u prirodi, glazbi, knjigama, telefonskim razgovorima, slučajnim prolaznicima, izložbama ili nekom novom putovanju, svakodnevnim predmetima, ljudima i drugačiji vizuali otvaraju nam nove kanale i poticaj za kreativno stvaranje.
Proces stvaranja
Počinjemo izborom materijala kojeg nabavljamo od lokalnih proizvođača, zatim šivanje jastučnica te skiciranje na tekstilu.
Proces vezenja zahteva preciznost i strpljenje, a čitav proces vezenja može trajati od 6 do 8 sati, pa i do nekoliko dana a za to je zaslužna Tanja.
Zadnji korak nam je marketing, odnosno fotografiranje i predstavljanje proizvoda na društvenim mrežama i web stranicama.
Kroz vizualni identitet, za kojeg je zaslužna Tea, želimo naglasiti i našu povezanost s Istrom i svim njezinim bojama“.
Foto: Privatna arhiva