Pretraži sajt
Obilazim svet
09.12.2020.

Arheološki turizam

Preuzeto sa: vtc.rs

„Prema nekim istraživanjima 40 odsto putovanja odnosi se na kulturni turizam, dakle svaki četvrti putnik ima ovu vrstu interesovanja“, navodi se u članku o arheološkom turizmu koji nam je privukao pažnju. Pročitajte o čemu se radi

 

Svako ko je gledao film Indijana Džons sigurno je poželeo da na trenutak ili duže zameni mesto sa Harisonom Fordom i krene u uzbudljivu avanturu.

 

Otkrivanje skrivenih prolaza, povezivanje istorijskih činjenica i rešavanje zagonetki koje vas vode do neprocenjivog blaga poseban su doživljaj, a verovali ili ne ljudi baš putuju da bi nešto novo doživeli – istražili.

 

Arheološki turizam i poseta arheološkim nalazištima specifičan je tip turizma u okviru oblasti kulturnog turizma. Prema nekim istraživanjima 40 odsto putovanja odnosi se na kulturni turizam, dakle svaki četvrti putnik ima ovu vrstu interesovanja.

 

Kada govorimo o arheološkom turizmu moramo napraviti razliku između učešća u iskopavanjima i posete nalazištima. Učešće u iskopavanjima je obično namenjeno individualnim posetiocima i često predstavlja veoma skup aranžman. Cene su visoke, ne baš kao za odlazak na prvi let svemirskim brodom, ali mogu biti više od 5000 EUR.

 

Ova ponuda omogućiće vam da učestvujete u najuzbudljivijim iskopavanjima i često je dobra zamena za neostvarene snove iz mladosti.

 

 

Za razliku od ove ponude mnogo veće pobornike imaju individualne ili grupne posete arheološkim nalazištima, vizitorskim centrima, muzejima i dr. Bez obzira na to što ovo zvuči kao klasična poseta turističkoj atrakciji, ova vrsta gostiju zahtevnija je kada je reč o informacijama, kao i interpretaciji na lokalitetu.

 

Arheologija se bazira na činjenicama i često priču vodiča možemo upotpuniti statičnim instrumentima kao što su table, police sa brošurama, knjigama i mapama, LCD televizorima i dr.

 

Arheološki turizam i poseta arheološkim nalazištima specifičan je tip turizma u okviru oblasti kulturnog turizma

 

Ukoliko ste vlasnik ili menadžer nekog od hotela, privatnog smeštaja ili restorana i nalazite se u blizini arheološkog nalazišta prava je prilika da nekim detaljem koji je u vezi sa temom obližnje kulturne znamenitosti ukrasite svoj prostor. Na ovaj način postajete deo kluba i komunicirate sa turistima koji dolaze na destinaciju. To je prava kreacija ukupnog doživljaja turista i gostiju.

 

 

Međutim, veći potencijal za povećanje iskustva i zadovoljstva posetilaca je u proaktivnoj upotrebi tehnologija povezanih sa kreativnim industrijama u promociji turističkih proizvoda i pružanju mogućnosti posetiocima da učestvuju u novim, kreativnim i autentičnim iskustvima arheoloških nalazišta koja posećuju. Osim priče, posetioci danas na primer mogu videti kako su neki objekti izgledali u prošlosti i na taj način upotpuniti sliku o znanju koje poseduju.

 

Zadovoljstvo posetilaca uslugama i iskustvima na destinaciji zavisi od mnogih faktora. Procena takvog zadovoljstva može se izjednačiti sa stepenom razvoja upravljanja posetiocima – menadžmenta.

 

Ovde veliku ulogu imaju turističke organizacije i informativni centri kojima upravljaju, kao i svi ostali instrumenti korišćene promocije.

 

Razmena informacija i međusobna podrška krucijalna je za kvalitetno usmeravanje posetilaca na arheološke lokalitete. Jer da ne zaboravimo, kada govorimo o ciljnim grupama turista onda moramo da imamo u vidu turiste koji su posebno zainteresovani za arheološki turizam i one koji na destinaciji borave iz drugih razloga. Ovu drugu grupu treba animirati i edukovati kako bi njihovo interesovanje za kulturnim turizmom poraslo.

 

I za kraj nemojte zaboraviti na važnost suvenira kao deo turističke ponude i instrument koji vam može vratiti goste na destinaciju ili dovesti nove koji su dobili suvenir kao poklon i poziv za posetu.

 

Arheologija je neiscrpan izvor tema i različitih vrsta odevnih, upotrebnih, gastronomskih, umetničkih i kolekcionarksih suvenira.

 

Danas, kao deo novih tehnologija, postoje i digitalni 3D suveniri ili kartonske naočare za VR tehnologiju kojima se uz pomoć telefona i YouTube aplikacije možete vratiti na destinaciju za koju vas vezuju lepe uspomene.

 

Foto: Pexels

Sačuvano u omiljne
Velike tašne 1014CM6994.12
David Jones tašna jednostavnog dizajna. Pregrada na prednjoj strani zatvara se p...
5.590,00 RSD
Sačuvano u omiljne
Male tašne 101469011A.02
Ova ženska torba kombinuje jednostavnost i eleganciju na najbolji način.
4.990,00 RSD
Sačuvano u omiljne
Crossbody tašne 101470083F.01
Moderna tašna na preklop idealna za praktičnu upotrebu u svakodnevnom životu. Bez obzir...
4.590,00 RSD
Sačuvano u omiljne
Supermarket 3400BK1036.05
Reisenthel dodaci su funkcionalni i fleksibilni koliko to zahteva mobilnost naši...
2.990,00 RSD
Ušteda -25%
3.990,00 RSD
Sačuvano u omiljne
Velike tašne 1014705410.02
Moderna i praktična torba sa metalnom kopčom, dva glavna odeljka i sa unutrašnjim džepo...
5.590,00 RSD
Sačuvano u omiljne
Velike tašne 1014CM6634.05
Damska tašna čvrste forme i elegantnog dizajna. Glavna pregrada se zatvara rajferšlusom...
5.590,00 RSD
Sačuvano u omiljne
Velike tašne 1014693920.05
Ova moderna praktična torba savršeno spaja stil i funkcionalnost. Sa tri prostrane preg...
4.990,00 RSD
Sačuvano u omiljne
Crossbody tašne 101470083F.06
Moderna tašna na preklop idealna za praktičnu upotrebu u svakodnevnom životu. Bez obzir...
4.590,00 RSD
Trenutno nema komentara