Pandemija korona virusa uticala je na smanjenje avionskog saobraćaja, i to, sasvim neočekivano, u korist železničkog.
U proteklih nekoliko godina železnički saobraćaj u Evropi je posustajao pred širokom ponudom jeftinih letova i drugih načina putovanja. Ali otkako se po Starom kontinentu širi korona virus koji je primorao aerodrome i avio-kompanije da uvedu rigorozne kontrole za putnike, čini se da su vozovi povratili deo stare popularnosti. Posebno oni sa spavaćim kolima, predodređeni za duža putovanja.
Širom Evrope železnice povećavaju svoje kapacitete zbog velike potražnje.
Prema pisanju Gardijana, u poslednjih nekoliko nedelja najavljeno je otvaranje više novih ruta. Švedske vlasti su najavile povezivanje Stokholma i Malmea sa Hamburgom i Briselom. Francuska je najavila oživljavanje noćne usluge u vozovima između Pariza i Nice, a Austrija je pokrenula nekoliko međunarodnih linija.
Da ova ulaganja itekako imaju smisla pokazuje i primer nove letnje vozne rute koja povezuje pet EU zemalja – Češku Republiku, Slovačku, Mađarsku, Sloveniju i Hrvatsku. Noćni voz je počeo da saobraća 30. juna i već je interesovanje za njega toliko da je uvedena i dnevna linija. I to nije jedini takav slučaj. Širom Evrope železnice povećavaju svoje kapacitete zbog velike potražnje.
To povećano interesovanje ipak ne rešava stari problem – neisplativost železnica. I dalje na redovnim linijama saobraćaju državne kompanije, dok privatnici voze uglavnom u sezoni, kada postoji tražnja.
Preuzeto sa: daljine.rs
Foto: Pexels